Assemblea Nacional Ecologista

Assemblea Nacional Ecologista de la CUP

Dissabte, 28 de novembre de 2020

Pensar, proposar, debatre i actuar. Sobre aquests quatre puntals, des de la Candidatura d’Unitat Popular bastim la primera Assemblea Nacional Ecologista (ANEco) que tindrà lloc el proper 28 de novembre. Amb la complexitat del context com a condicionant, encetem un procés telemàtic d’aprenentatge, reflexió i de construcció de pensament col·lectiu ecologista.

Són moltes les excepcionalitats derivades de la triple crisi econòmica, humanitària i ecològica d’aquest capitalisme senil. I tot i així, entenem que no podem obviar la responsabilitat que tenim de seguir articulant una resposta política per combatre el col·lapse socioecològic al qual ens veiem abocades. Definir nous horitzons en un planeta on poder viure. Reinventar un futur diferent al que ens proposa el capitalisme.
En aquesta primera ANEco proposem tres objectius centrals. El primer, definir els trets ideològics que defineixen l’ecologisme, anticapitalista i feminista de la Candidatura d’Unitat Popular. El segon, definir i concretar el posicionament ecologista dins de les diferents temàtiques abordades en la nostra praxis política. I el tercer, concretar i desplegar un pla d’acció i formació ecologista que sigui capaç de socialitzar i estendre l’ecologisme dins del si de l’organització.

En definitiva, iniciem un procés propositiu i inèdit dins de l’Esquerra Independentista que fruit del treball col·lectiu sigui capaç de definir un programa de transició ecosocial per avançar cap a una revolució ecològica dels Països Catalans en la dècada vinent. Un programa que garanteixi la plena sobirania del poble català, però també un país en equilibri ecològic amb l’entorn natural des de baix cap a l’esquerra i des de l’esquerra cap a la llibertat. I en aquest procés, esteu totes convidades a participar.

Calendari

Dimarts 29 de setembre: convocatòria i enviament de la ponència base

Dimecres 28 d’octubre a les 23:59h: termini d’enviament d’esmenes

Divendres 6 de novembre: enviament de la ponència amb esmenes

Del 6 al 20 de novembre 26 de novembre a les 23:29h.: sol·licitud de torns de paraula

Fins al 27 de novembre a les 23:59h.: acreditacions

Durant octubre/novembre

Xerrades formatives prèvies

Dissabte 28 de novembre

Matí

Assemblea Nacional Ecologista

A través de la plataforma telemàtica
Tarda

Debats transversals

Grups reduïts temàtics per videoconferència
En acabar es retransmetrà en directe i en obert les conclusions de cada debat

Diumenge 29 i
dilluns 30 de novembre

Votació de les esmenes

Votació telemàtica de les persones amb dret a vot
Publicació dels resultats a partir de la setmana següent

Com participo a l'Assemblea Nacional?

1. Cal que t'haguem inclòs al cens prèviament

Al cens hi consten:
  • Persones amb dret a veu i/o a vot (militants i simpatitzants de la CUP, entre d'altres)
  • Represetants de col·lectius i organitzacions ecologistes convidades per la CUP. Aquestes rebran instruccions de com accedir-hi a partir del 21 de novembre
Si formes part d'un col·lectiu i creus que t'hi hem de convidar, escriu-nos abans del 20 de novembre

2. Acredita't per aconseguir les credencials

Com a qualsevol Assemblea Nacional, cal primer que t'hi acreditis per entrar!
  • T'enviarem al correu que ens consta al cens les teves credencials i les instruccions per accedir a la plataforma
  • Hi ha de temps per acreditar-se fins a l'inici de l'Assemblea al matí

Acredita'm

3. Entra a la plataforma telemàtica amb les teves credencials

• Per seguir telemàticament totes les intervencions a l'Assemblea Nacional
  • Per demanar torn de paraula entre el 6 i el 26 de novembre
  • Per consultar la documentació i la ponència
Per seguretat, el link a la plataforma telemàtica només el rebràs per correu electrònic juntament amb les teves credencials

Com participo als debats transversals de la tarda?

1. Fes el procés d'acreditació triant l'opció de tarda

• Es fa conjuntament amb el procediment d'acreditació de l'Assemblea Nacional descrit anteriorment
  • És a dir, l'hora d'acreditar-te, pots triar aquesta opció juntament amb l'opció de l'Assemblea del matí
  • O també pots triar participar només en aquest debat si no preveus participar a l'Assemblea del matí

2. Tria un debat transversal

L'aforament als debats està limitat a 35 persones per cada grup
Temàtiques:
  • Decreixement | Places restants: 0
  • Ordenació territorial | Places restants: 0
  • Fiscalitat i dret ambiental | Places restants: 16
  • Defensa del territori i justícia ambiental | Places restants: 0
  • Ecofeminisme | Places restants: 12
  • Pagesia i sobirania alimentària | Places restants: 0

3. Rebràs un correu electrònic amb les instruccions

• Al correu rebràs les instruccions de com connectar-te i l'enllaç a la videoconferència
  • També rebràs la documentació per al debat
  • Si també t'has acreditat a l'Assemblea Nacional del matí, rebràs aquest missatge conjuntament amb les credencials

Horari dels debats

15:45 h. Benvinguda
16:00 h. Inici dels debats
18:25 h. Finalització dels debats

Conclusions dels debats

La posada en comú de les conclusions de tots els subgrups de debat es farà de 18:30 a 19 h. en una emissió en obert

Emissió de les conclusions

Qui té dret a participar a l'Assemblea Nacional? Qui hi té dret a votar?

Dret a veu i vot

Militants amb quota de la CUP amb 6 mesos d'antiguitat al cens nacional de l'organització en el moment de la celebració de l'ANECO i que estiguin al corrent de les quotes.

Per tant, les que han estat donades d'alta al cens de la CUP abans del 28 de maig de 2020 i que estiguin al corrent de pagament de les quotes.

Com votaré?

• Podran votar les persones amb dret a vot que hagin participat a l'Assemblea Nacional del matí i que hagin estat connectades a la plataforma telemàtica com a mínim 1 hora. La plataforma controla el temps de connexió.
  • El dia 29 de novembre rebràs al teu correu un enllaç personal i intransferible al sistema URNA des d'on podràs votar una a una les esmenes
  • Aquest sistema garanteix l'anonimat del vot i té un mètode que assegura que només es pugui trametre al sistema un sol vot per cada persona encara que s'intenti després tirar enrere amb el navegador

Dret a veu però sense vot

• Simpatitzants donats d'alta a la CUP
  • Militants amb quota de la CUP donades d'alta al cens de l'organització a partir del 28 de maig de 2020
  • Militants amb quota de la CUP donades d'alta al cens de l'organització abans del 28 de maig de 2020 que no estigui al corrent de quotes
  • 2 representants de cada candidatura municipalista que dona suport a la CUP
  • 2 representants de cada organització que participa a la TEI
  • Persones que participen a la CUP tot i que no són ni militants ni simpatitzants amb quota, però que tenen l’aval de la seva Assemblea Local o Territorial o del Grup de coordinació de l’ANECO, que han fet arribar l’aval i la voluntat de participar a l’ANECO i que s’han inscrit al formulari d’inscripcions

La plataforma telemàtica de l'#ANEcoCUP

Funcionalitats

Dins la plataforma plataforma telemàtica podràs:
  • Consultar els documents de l'Assemblea, en especial la ponència base i les esmenes presentades a partir del 6 de novembre
  • Durant l'Assemblea, visualitzar en directe totes les intervencions
  • Personalitzar opcions de privadesa de les teves dades a mostrar a la resta de persones connectades.
  • Personalitzar amb una foto el teu avatar que es mostra a la resta de persones connectades, per fer així donar un caire més humà a l'assemblea telemàtica.

Control de temps de connexió

Durant l'Assemblea Nacional, la plataforma controlarà el temps de connexió de cada persona per acreditar posteriorment que ha estat connectada el mínim d'una hora, temps necessari per exercir el dret a vot.

Torns de paraula

Atès que durant l'Assemblea Nacional no es podran demanar torns de paraula a temps real, aquests es recolliran en torn tancat entre el 6 i el 20 de novembre dins de la plataforma telemàtica.

Durant aquest període hi haurà un formulari on es podrà triar defensar una esmena o intervenir-hi en alguna. Recordeu que es preveu de mitjana un màxim de 5 torns de paraula de 2 minuts per a cada esmena

Petjada de carboni de l'AN Ecologista

La petjada de carboni és un concepte que mesura l’impacte de les nostres activitats al medi, especialment pel que fa al canvi climàtic. Gairebé totes les activitats que realitzem a les societats occidentals, els béns materials que posseïm o que fem servir, impliquen consumir energia.

Si es consumeix energia avui en dia això significa contribuir a les emissions de gasos d’efecte hivernacle (GEH) a l’atmosfera. La petjada de carboni és una mesura d’aquesta contribució (personal o col·lectiva) al canvi climàtic a partir del càlcul de les emissions de diòxid de carboni (CO2) associades a la nostra activitat.

Una vegada coneguda la petjada de carboni, qualsevol organització pot implementar una estratègia de reducció i/o compensació d’emissions a través de diferents accions. En la organització d’aquesta 1a Assemblea Nacional Ecologista ens hem atrevit a fer una primera estimació de les emissions de CO2. Per a fer-ho, calcularem les emissions generades en les múltiples trobades virtuals organitzatives i ho publicarem en aquest espai.

ESPAI
D'ECOLOGISME